جزییات خبر

همقدم با شهداء؛ همسفرتا بهشت

زندگینامه شهید صادق گنجی

(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۴۷

شهید صادق گنجی در 6 اردیبهشت 1342 در خانواده¬ای مذهبی در شهر فسا در استان فارس متولد شد. هفت ساله بود که از وجود پدر محروم شد و پس از آن برای کمک به تامین معاش خانواده از مادر اجازه خواست تا در اوقات فراغت کار کند. اما مادر دردمند و فداکارش او را تشویق کرد تا با جدیت بیشتر به مطالعه و تحصیل بپردازد. شهید گنجی دورة دبستان، راهنمایی و دبیرستان را در شهر برازجان به پایان برد.

 

 

زندگینامه

شهید صادق گنجی در 6 اردیبهشت 1342 در خانواده­ای مذهبی در شهر فسا در استان فارس متولد شد. هفت ساله بود که از وجود پدر محروم شد و پس از آن برای کمک به تامین معاش خانواده از مادر اجازه خواست تا در اوقات فراغت کار کند. اما مادر دردمند و فداکارش او را تشویق کرد تا با جدیت بیشتر به مطالعه و تحصیل بپردازد. شهید گنجی دورة دبستان، راهنمایی و دبیرستان را در شهر برازجان به پایان برد.

او در دوران تحصیل، از اعضای فعال اتحادیة انجمن­های اسلامی استان بوشهر به شمار می­آمد. وی از رهروان و پرچمداران نهضت حسینی بود و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه­های حق علیه باطل شتافت تا با حضور گرم خود در جمع رزمندگان اسلام روحش صیقل بخشد. شهید بزرگوار به جهت بلاغت و شیوایی سخن به دفعات به عنوان مبلغ عازم جبهه شد و حدود بیست ماه به طور غیرمستمر و داوطلبانه

 

 

در جبهه­ها حضور پیدا کرد. او همچنین در سال­های نه چندان دور برادر و داماد خانواده را  در راه دفاع از انقلاب و میهن اسلامی از دست داده بود.

شهید گنجی در سال 1363 ازدواج کرد که ثمرة این پیوند دو فرزند پسر به نامهای نادر و سبحان است. او از دیدگاه خانواده و همکارانش شخصیتی وارسته، با اخلاقی نیکو و پسندیده بود.

وی به خانواده محبت و توجه خاصی داشت و در برخورد با همکاران و دوستانش به گرمی و صمیمیت رفتاار می­کرد. شهید بزرگوار پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی مدتی در ادارة بازرسی و عقیدتی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یرعهده گرفت و برای مدتی هم ادارة مبارزه با منکرات استان تهران مشغول به کار شد. با این همه هیچگاه از حضور در جبهه غافل نشد. وی به سبب دید سیاسی قوی و معلومات و اطلاعات گسترده در اول مهر 1365 به همکاری با معاونت امور بین­الملل وزارت فرهنگ و ارشاد دعوت شد و در اول فروردین 1366 از سوی وزارت متبوع، عهده­دار مسئولیت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی در شهر لاهور پاکستان شد. او به جهت هوش و دکاوت سرشار، در کمتر از دو ماه توانست زبان رایج آن دیار را بیاموزد و ارتباط محـکم

 

و بیشتری با اقشار مختلف آن دیار چون نویسندگان، روزنامه­نگاران، استادان دانشگاه، شعرا، ادبا و ... برقرار کند. شهید صادق گنجی در مدت اقامت  در شهر لاهور پاکستان خدمات ارزنده و مفیدی در جهت اهداف عالیة اسلام که همانا تبلیغ دین و شریعت اسلام بود انجام داد. به همین دلیل بود که موجب نگرانی دشمنان اسلام بویژه عوامل خود فروختة فرقة ضالة وهابیت شد. او طی این مدت توانست غالب بر 25 اثر به چاپ برساند که از آن جمله می­توان به: زن در پاکستان، مسیحیت در پاکستان، مراکز فرهنگی پاکستان، شخصیت­های پاکستان، دانشگاه­های پاکستان، جماعت اسلامی پاکستان، احزاب و گروه­های پاکستان، مطبوعات در پاکستان، آموزش و پرورش در پاکستان، رادیو و تلویزیون پاکستان، و چگونگی فعالیت آمریکا، عراق و عربستان و همچنین وضعیت نمایندگی­های خارجی در پاکستان اشاره کرد.

شهید گنجی در سن 28 سالگی آذر 1369 بعد از چهار سال تلاش صادقانه در جهت اشاعة فرهنگ و دین مبین اسلام و ارزش­های والای انقلاب و میهن اسلامی­مان، به دست مزدوران سرســـپردة فرقةوهابیت (سپاه صحابه) که از او به دلیل فعالت­های گسترده­اش کینة عمیقی به دل داشتند، هدف گلوله­های جهل و کینة آنان قرار گرفت و بدین­سان او نیز به خیل عظیم شهدای اسلام پیوست.

آشنایی مختصری با فرقة وهابیت در پاکستان و ارتباط آن با ایرانیان

این فرقه در نجد(حجاز) پدید آمد. وهابیون، پیروان دیدگاه­ها و اعتقادات محمد­بن عبدالوهاب­اند که در قرن دوازدهم هجری قمری در عربستان سعودی می­زیست. ولی سازنده و طراح این فرقه را باید بریتانیای کبیر، این استعمارگر پیر و فرقه­ساز دانست. وهابیان، تمام فرق اسلامی از شیعه و سنی را در زمرة مشرکان و کفار و بت­پرستان می­شمارند.

آنان تمنا و حاجت، زیارت، توقیر و احترام و تعظیم قبور پیامبر(ص) و ائمه­اظهار(ع) را نوعی بدعت و بت­پرستی قلمداد می­کنند و حرام می­دانند.

آنها سلام و تکریم و احترام بر حضرت پیامبر (ص) را به جز در نماز جایز نمی­شمارند و پایان زندگی دنیوی او را چون همة انسان­های فانی پایانی بر بزرگداشت و گرانیداشت او می دانند و هرگونه آثار، گنبد و بارگاه بر قبور ائمة و بزرگان را بدعت می­دانند و بر تخریب و ویرانی انها آمرند. گســترة زندگی

 

پیروان وهابیه را نجد، قطیف، احساء، عمان و چاکستان باید دانست. اگرچه پیروان وهابیه چندان نیستند ولی در پاکستان از توانایی­های مالی و سیاسی فراوانی برخوردارند و از جانب عوامل سعودی در همة ابعاد به شدت حمایت می­شوند.

نقش اهل حدیث و به خصوص وهابی­ها در پاکستان چیزی جز ایجاد نفاق و اختلاف بین مسلمانان نیست و شیعیان در هر جا که باشند همیشه در مقابل آنان برمی­خیزند.

 اثرات این تفکر را در ایجاد فرقة طالبان در افغانستان و اعمل وحشیانة آنان در ارائة چهره­اش نامناسب از اسلام، می­توان مشاهده کرد.

 




پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید